Doteraz sme hovorili hlavne na tému tvorba mobilných aplikácií, na čo sa zamerať a aký obsah by mali mať. Ale keďže každá minca má dve strany, povieme si aj zopár vecí, ktorým je potrebné sa vyvarovať.
Preplnené stránky
Stránky, ktoré sú preplnené textom, obrázkami a rôznym obsahom slúžia iba na jediné – odradenie používateľa. Mobilná obrazovka nie je príliš veľká a to treba vziať do úvahy. Zmätený používateľ rovná sa používateľ, ktorý sa už nevráti. V tomto prípade platí pravidlo z anglického ,,keep it simple“ alebo v slovenčine ,,v jednoduchosti je krása“.
Ctrl+C, Ctrl+V
Spočiatku sa skopírovanie, či už nápadu, dizajnu alebo funkcionality, môže zdať ako dobrý nápad. ,,Veď ak to funguje im, bude to aj nám.“ ,,Je to osvedčené, tak to chcem použiť aj ja.“ Kopírovanie má však viac nevýhod ako výhod. Jedinou výhodou je len to, že si zjednodušíme robotu. Tvorba mobilných aplikácií je založená na jedinečnom dizajne, podľa ktorého nás zákazníci odlíšia od konkurencie. Kopírovaný štýl mobilnej aplikácie jednoducho zmätie používateľov, ktorí hladujú jedinečný zážitok.
Zbytočná zložitosť
V mnohých prípadoch sa pri vývoji aplikácií snažíme ,,predviesť sa“. Do aplikácií chceme dostať čo najviac funkcií s najkomplikovanejšími prepojeniami, aby sme ukázali zákazníkom čo všetko vieme ponúknuť. Môže sa stať, že sa zákazníci nakoniec v našej aplikácií nebudú vedieť orientovať. Aplikácia, ktorá je príliš zložitá, môže byť pre vývojára tiež náročná na úspešnú implementáciu na trh.
Uponáhľanie sa
Je dôležité, aby vývojári venovali dostatok času na testovanie aplikácie pred jej vypustením do sveta. Môžete si povedať ,,chcem to mať čím skôr, aby ma náhodou nepredbehla konkurencia“. Je pochopiteľné, že chcete ísť s aplikáciou von čo najskôr, ale vždy je lepšie počkať. Ak by aplikácia nebola dostatočne otestovaná, môže sa stať, že bude mať poruchy v najdôležitejšej fáze, ktorou je uvedenie na trh. Zákazníci by narazili na problém a jednoducho by aplikáciu odinštalovali a našli si inú.