prečítajte si

Online marketing – čo je to a ako dosiahnuť čo najlepšie výsledky v roku 2022?

online marketing

Online marketing je strategické využívanie digitálnych sietí a elektronických zariadení na propagáciu služby alebo produktu. Je to aj umenie a veda o predaji produktov a služieb cez internet. Jeho cieľom je nájsť marketingové stratégie, ktoré oslovia cieľový trh – potenciálnych zákazníkov. Využíva na to všetky dostupné prostriedky či už sú to tie elektronické, digitálne alebo online.

Za jednoduchú formu marketingu možno považovať informačný kanál sociálnych médií. Zložitejšia forma je napríklad rozsiahla a komplexná stratégia, ktorá zahŕňa viacero vecí vrátane sociálnych médií, emailových  bulletinov, webových stránok a iných kanálov.

Ktorý typ je najvhodnejší pre firmy?

Záleží to od ich charakteru podnikania, zvykov, cieľovej skupiny a samozrejme rozpočtu. Pre každú z nich je dôležité urobiť si prieskum, ktorý ich privedie k tej najvhodnejšej stratégií, s ktorou by mali produkty a služby zaručený úspech.

Napríklad taký kadernícky salón, ktorý chce využiť marketing, môže pridať na Instagram fotografie svojich perfektných účesov, aby dokázal, ako skvelo vie ich urobiť. Na Facebook by zase mohol umiestniť recenzie od spokojných zákazníkov. Nachádzal by sa tam aj odkaz na webovú stránku salónu, kde by mohli záujemcovia nájsť informácie o rezerváciách, ponúkaných službách a fotografie salónu.

Je naozaj marketing dôležitý?

Marketing sa stáva čoraz dôležitejším pre malé podniky všetkých typov. Je to skvelý spôsob, ako osloviť ľudí, ktorí sú online. V minulosti to tak nebolo a  mohli sa spoľahnúť len na svoje tradičné metódy propagácie. Dnes je už doba celkom iná a čoraz častejšie sa stáva, že hoci zákazník navštívi kamenný obchod, chce si pozrieť produkt aj online. Všetky podniky by mali zaradiť online marketing do svojej marketingovej stratégie, inak riskujú, že prídu o kupujúcich a tým pádom o zisk. A, keď nebudú zisky, podnik nemá prečo ďalej fungovať.

Typy online marketingu

Online marketing má takmer rovnako druhov (spôsobov oslovenia zákazníkov), koľko je spôsobov vyhľadávania na internete. Niektoré typy sú však dôležitejšie ako ostatné. A to sú také, ktoré so sebou prinášajú úspech.

Vyhľadávač

SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) je proces dolaďovania textu na firemnej webovej stránke tak, aby sa stránka umiestnila vyššie vo výsledkoch vyhľadávača, keď zákazníci zadajú hľadané výrazy, ktoré zodpovedajú ponuke produktov. Táto optimalizácia webovej stránky, ktorá dosahuje lepšie výsledky vo vyhľadávaní, nestojí nič. Dopomôže k vysokej návštevnosti stránky, pretože má vysoké hodnotenie.

SEM je marketinová stratégia pre platené vyhľadávače. Svetoznámy vyhľadávač Google a mnohé iné účtujú poplatky za zobrazenie reklamy nejakej firmy. Používateľ internetu vykoná vyhľadávanie pomocou jedného z kľúčových slov firmy. Tieto poplatky sa nazývajú aj poplatkami za kliknutie. SEM môže poskytnúť vynikajúcu spätnú väzbu podniku o účinnosti reklamy. Čím je reklama príťažlivejšia, tým je väčšia pravdepodobnosť, že si prezerajúci kliknú na danú stránku.

Online reklama

Existuje mnoho druhov online reklám. Jednou z nich je aj vloženie bannerových reklám do webových stránok. Ďalšia typom je intersticiálna reklama. Je to vlastne reklama, ktorá sa zobrazuje pred alebo medzi časťami obsahu. Sociálne médiá tiež predávajú reklamu na svojich platformách.

online marketing

Email marketing

Email možno využiť na rozposlanie noviniek produktov alebo špecifických služieb pre potreby zákazníkov. So zákazníkmi možno zostať v “neustálom kontakte“ prostredníctvom odoberania newslettera, ktorý informuje o novinkách, špeciálnych ponukách a zľavách. Email marketing je dobrou voľbou, ako osloviť nových zákazníkov, pretože dostanú email s informáciami o firme, ak budú odoberať správy o nich. Nestojí to žiadne peniaze a email pravdepodobne uvidia.

Sociálne médiá

V dnešnom svete vládnu sociálne média, ktoré sú skvelými pomocníkmi pre efektívny marketing. Najlepšie fungujú ako súčasť celkovej marketingovej stratégie obsahu. Kladie dôraz na kvalitu a užitočnosť obsahu, ktoré pre svoju značku podniky vytvoria. Budú ešte užitočnejšie pri spravovaní aktívnymi používateľmi, ktorí budú uverejňovať napríklad rozhovory so svojimi zákazníkmi.

Blogovanie

Spravovanie blogu je ďalším spôsobom účinnej komunikácie medzi predávajúcimi a zákazníkmi. Tí získajú informácie o produktoch a službách. Blog môže slúžiť na poskytovanie cenných rád a získavanie užitočnej spätnej väzby. Čím odbornejšie budú poznatky v blogu, tým viac bude pôsobiť firma ako dôveryhodný zdroj. A to v konečnom dôsledku priláka zákazníkov. 

Dúfame, že po prečítaní tohto článku ste prišli na to, že online marketing má veľa výhod a stojí za to. Tak prečo to neskúsiť? Pre našich klientov ponúkame veľa výhod a možností v oblasti marketingu – veď, prečítajte si o tom sami priamo tu – marketing od Verteco. Alebo nám priamo napíšte a nechajte si poradiť správnu formu online marketingu práve pre Vašu firmu. Už sa neviem dočkať spolupráce s Vami 🙂

Zaujala Vás naša práca?

Napíšte nám

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.